Wednesday, April 13, 2011

Tuomas Koskialhon Winter Nights Neukkarissa, 2.krs


TAFfin näyttelytarjonta on kasvanut Tuomas Koskialhon valokuvanäyttelyllä, joka on esillä toisen kerroksen Neuvotteluhuoneessa. Näyttely jatkuu 29.4. asti.

Tekijä itse kuvailee teosten taustoja näin:

Olen jo pitkään halunnut pakata laukkuni ja matkustaa jonnekin etelään. En ihan tarkkaan tiedä, mikä se etelä oikein on, mutta sinne minä lähden. Ennen sitä minun pitää kuitenkin tarkastella omaa maatani, kaupunkiani ja naapurustoani.

Minun piti etsiä oikeita tilanteita ja tuntemattomia ihmisiä. Yöllä kaupunki muuttui haavoittuvaksi ja kävi ilmi, että kylmä talvi oli riisunut naamionsa ja näytti minulle mitä on revontulien, neitseellisen luonnon ja niin sanotun korkean elämänlaadun takana. Vaikka olikin pimeää ja lumi peitti maan, mikään ei ollut piilossa. Kaikkein voimakkaimmat tunnetilat aina rakkaudesta yksinäisyyteen, olivat läsnä.

Kuvasarja sukeltaa syvälle pohjoiseen autenttisella näkökulmalla, johon on lisätty hyppysellinen draamaa ja ripaus mustaa huumoria.

0 comments:

Post a Comment